۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۱۸:۳۷

امروز در قم انجام شد؛

دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با مراجع تقلید

دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با مراجع تقلید

قم - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی هوایی ارتش به همراه تعدادی از فرماندهان و معاونان نیروی هوایی امروز برای دیدار با تعدادی از مراجع به قم سفر کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، امیر سرتیپ حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام یزدی جانشین رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و تعدادی از معاونان و فرماندهان نیروی هوایی بعدازظهر یکشنبه با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، با آیت الله عبدالله جوادی آملی دیدار کردند.

حجت الاسلام یزدی در این دیدار اظهار داشت: فرمانده، معاونان و مدیران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز با حضور در بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)، با آرمانهای آن بزرگ مرد تاریخ تجدید بیعت کردند و همچنین برای دیدار با مراجع تقلید و کسب فیض از رهنمودهای این بزرگواران به قم سفر کردند.

دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از دیگر برنامه‌های فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قم است که این دیدار عصر یکشنبه برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی ایران گروه کثیری از همافران و پرسنل نیروی هوایی با لباس و آرایش نظامی به حضور حضرت امام خمینی (ره) رسیده بودند و همبستگی خود را با انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) اعلام کردند.

حضرت امام خمینی (ره) نیز در این دیدار خطاب به ملاقات کنندگان فرمودند: «شما تا حالا در اطاعت طاغوت بودید، از امروز به قرآن پیوستید - قرآن حافظ شماست امیدوارم با کمک شما بتوانیم در ایران حکومت عدل اسلامی را برقرار کنیم.»

این دیدار تاریخی بیانگر حضور گسترده نیروهای انقلابی و طرفدار اسلام در ارتش بود. به همین جهت بیعت پرسنل نیروی هوایی با امام خمینی (ره) باعث خشم و وحشت رژیم شاه شد و در پی اعلام این همبستگی، مزدوران گارد شاهنشاهی به یکی از پادگانهای نیروی هوایی در تهران حمله ور شدند.

به محض انتشار این خبر، مردم مسلمان ایران از همه نقاط شهر تهران برای یاری رساندن به پرسنل نیروی هوایی که در حال مقاومت بودند، به طرف پادگان نیروی هوایی شتافتند. مردم انقلابی و مسلمان که سلاح‌های ابتدایی و ناچیزی در اختیار داشتند، با رشادتهای خود، حمله مزدوران رژیم شاه را با شکست مواجه کردند و به این ترتیب مرحله نهایی مبارزه مردم برای براندازی رژیم شاهنشاهی در ایران، آغاز شد.

کد خبر 1247308

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha